Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4001850504   Sortida forestal per treballar l'entorn proper a nivell curricular i d'escola verda
2017-2018   Trobada pedagògica. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   26/5/2018 - 26/5/2018 (5 hores) de 9:00h a 14:00h
   ST SSTT Vallès Occidental (0408)
   Marquès de Comillas, 67-71 (Sabadell) 
  
Format   Presencial
Organització   ST al Vallès Occidental
  
  
  
Inscripció   09/01/2018 - 19/01/2018
  
Descripció i   Metodologia:   •Trobada al Coll d’Estenalles (bosc mediterrani) on es durà a terme una descoberta de natura per tal de descobrir la fauna i flora del nostre entorn.
  
Objectius   o Tenir els recursos, la formació i el bagatge ambiental necessari per a poder realitzar una sortida al bosc amb l’alumnat
o Descobrir la fauna i la vegetació autòctona del bosc mediterrani.
o Entendre les relacions entre els diferents éssers vius que conviuen en l’hàbitat del bosc, i les funcions que desenvolupa cada gran grup dins de l’ecosistema
o Distingir els arbres dels arbustos i de les plantes.
o Identificar les característiques generals dels arbres i dels arbustos.
o Observar i descriure les característiques dels diferents tipus d’arbres propis del bosc mediterrani.
o Observar les característiques dels animals a través de rastres,...
o Descriure i classificar les característiques que diferencien els diferents grups d’animals.
  
Continguts   Els mestres s’endinsaran al bosc, guiats per un expert, a través d’un itinerari per observar i identificar la vegetació típica del bosc mediterrani (arbre, arbusts i herbes), i estudiar mitjançant rastres (restes d’aliment, caus, excrements,...) la fauna que hi viu.
  
Avaluació   Actitud durant la sortida i valoració final dels aprenetatges apresos.
  
Requisits de  certificació   Assistència a la sortida i actitud participativa
  
Persones  destinatàries   Mestres d'Escoles verdes
  
E-mail   sefp_vall.ensenyament@gencat.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent